Silent Screamer.

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2311103088097426775\x26blogName\x3dcan+i+be+someone+else?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://teddybearsayabesar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://teddybearsayabesar.blogspot.com/\x26vt\x3d-7328175899031983178', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
#Silent Screamer.
saya tak mahu jadi dokter!
السلام علبكم




cikgu:cita-cita awak nak jadi apa?
saya:erk?-.-(blur)
tibe-tibe aku dengar kawan aku bisik,aku nak jadi dokter!
so jawapan aku untuk cikgu adalah saya nak jadi dokter!

Dulu time aku kecik-kecik kan,aku selalu dengar orang tanya,"cita-cita awak nak jadi apa?".aku tak faham pun apa itu cita-cita masa aku kecik-kecik.tapi,jawapan aku sentiasa nak jadi dokter sebab aku dengar orang lain kata nak jadi dokter.so,aku tiru jelah.tapi kan masa aku dah mula tau apa itu pekerjaan and macam mana tugas pekerjaan tu dilakukan,aku tak nak dah jadi dokter sebab sekarang ni kalau cakap pasal dokter aku akan terbayang darah!oh nooooo!!!aku tak nak lah jadi dokter!tak kan pernah aku jadi dokter.#insyaallah.

habis tu,apa cita-cita aku sebenarnya?aku nak jadi seorang saintis .aku nak semua jawapan kepada semua persoalan kita.siapa tahu suatu hari nanti aku bakal jadi saintis yang terkenal.#ceh,berangan pulak!selain tu,aku juga nak jadi seorang pensyarah.actually aku tak minat sangat nak jadi pensyarah ni.kah3..banyak cakap lah bagi aku.and penat.sama je tugasnya dengan guru cuma lagi berat dari seorang guru.

kalau aku tak boleh jadi antara dua tu,aku nak jadi seorang arkitek.aku pun tak tahu sejak bila aku berangan nak jadi arkitek ni padahal aku bukan suka sangat bahagian-bahagian ni.tapi yang pasti aku suka sebab aku nak buat rumah sendiri.rumah impian aku lah kan?kalau korang tahu rumah impian aku tu aku rasa korang mesti gelak kan?hahaha..#saya tak kisah dunia mahu berkata apa.that's me!

pengajaran:lain kali masa kecik-kecik jangan tiru cita-cita orang.kalau tak tahu cita-cita tu apa,tanyalah cikgu.malu bertanya,sesat jalan.ha,kan sekarang ni aku dah sesat!nasib baik aku tak sesat untuk selama-lamanya.kuang3~itu aja yang dapat aku kongsikan.

                                                  ..  السلام علبكم

Wednesday, November 16, 2011 | 8:36 PM | 0 comments

OLD / NEW