Silent Screamer.

<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2311103088097426775\x26blogName\x3dcan+i+be+someone+else?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://teddybearsayabesar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://teddybearsayabesar.blogspot.com/\x26vt\x3d-7328175899031983178', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
#Silent Screamer.
2 cara meluahkan perasaan dengan betul.
Assalamualaikum..

Hai!selamat pagi!korang dah bangun tidur ke belum ni?eh,mestilah dah kan?tak kan belum kut.kalau belum nanti,
ada juga batang penyapu naik kat badan korang kan?hehe..eh,kejab!korang dah mandi ke belum ni??kalau belum pergi mandi..!oklah qila bergurau je.hari ni nak berkongsi sedikit lah pasal..apa yang korang selalu buat kalau korang stress?hah..jawab!jawab!kalau tak nanti qila babab nanti!ceh,macam mak orang pula!

mesti dah ada jawapan dalam kepala otak korang kan?ada pelbagai cara untuk kita luahkan perasaan.kadang-kadang kita luahkan perasaan dengan cara tak betul.korang faham tak?tak kan tak faham kut?oklah qila bagi contoh..

situasi pertama:korang keluarkan perkataan bodoh dan sebagainya lah.
situasi kedua:bersabar.

sekarang dah tau kan situasi -situasi nya?situasi pertama tu sah-sah lah tak betul.kita as manusia ni sentiasa diuji oleh Allah tapi,nampak sangat yang kita ni tak lulus dalam ujian Allah.situasi kedua pula memang lah bersabar tu separuh dari iman tapi kalau kita dah terlampau marah sangat tak kan kita akan buat macam situasi kedua betul tak?betul tak?betul tak?jadi apa yang korang boleh buat selain daripada bersabar?

di sini ada beberapa cara untuk luahkan perasaan marah atau apa-apa jelah.

1)luahan melalui manusia
  Korang boleh luahkan segalanya kepada manusia yang korang percaya.antaranya family dan sahabat.Sahabat?korang tau kan apa guna sahabat?sahabat adalah tempat untuk kita meluahkan segala apa yang kita nak.kadang kala sahabat menjadi tempat untuk kita bercerita dan berjenaka.melalui sahabat lah kita dapat meluahkan perasaan.tapi begi sesetengah manusia,mereka tak kan luahkan perasaan melalui sahabat takut kalau-kalau sahabatnya bongkarkan rahsianya kepada yang lain.



2)luahan bertulis
  Siapa dekat sini ada diary?alah..korang mesti tau punya!tipulah kalau korang semua kata yang korang tak ada diary.sebagaimana yang korang tahu,diary ni tempat kita meluahkan sesuatu dan diary juga dianggap sebagai rakan karib bagi wanita atau perempuan.kalau tak percaya tanyalah pada gf korang tu!hahaha..segala rahsia ada dalam diary mereka.lagi-lagi pasal pakwe mereka.

  Sebenarnya boleh tulis kat mana-mana pun .kalau di sekolah,papan hitam or putih pun boleh jadi mangsa luahan korang tau!mana-mana korang nak tulis pun tak pa asalkan jangan di dinding or tempat-tempat yang tulisannya tak boleh dipadam sudah!vandalisme nama nya tu!

ok guys!masa dah tamat.so,qila harap korang dapat fikirkan cara terbaik untuk korang luahkan.kalau qila,qila lebih gunakan cara ke-2.sampai sini sahaja.

                                        Assalamualaikum..
Wednesday, November 9, 2011 | 5:54 PM | 4 comments

OLD / NEW